11 Temmuz 2008 Cuma

Mizan

MIZAN - GECTI DOST KERVANI

2 yorum:

sevcan dedi ki...

İsviçre’li grup MİZAN’in 22 Mayıs’ta Hammer Müzik etiketi ile Müzik Marketlerde yerini alan; “Avrupa’nın kalbi ile Asya’nın kıyısını birbirine bağlayan müzik” sloganı ile yola çıkarak doğu ile batı ezgilerini Alternatif Rock catisi altında basari ile bir araya getirdikleri; yeni albümü AVRASYA’nın “My Istanbul”dan sonraki ikinci videoklibi grubun Türkiye için özel olarak albümüne dahil ettiği ve özgün yorumları ile kaydedilen Pir Sultan Abdal parçası “Geçti Dost Kervanı”na geldi.

Videoklip İsviçre’nin Appenzell Eyaletinde Alpstein dağlık bölgesinde 16mm formatında çekildi. Klibin yönetmenliğni daha önce Avrupa’da Kool Savas, Bushido gibi önemli isimlerin videolarına da imza atmış olan Aladin Hasic yapti.

Grubun solisti ve söz/müzik yazarı ve Can IŞIK parçanın albüme dahil edilmesi ve parçaya bir klip çekilmesi ile ilgili şunları söylüyor:
“Geçti Dost Kervanı” ile ilk tanışmam çocukluğumda oldu. Aslında sözlerini anlamadığım halde Barış Manço’nun yaptığı versiyon çalarken üstüne söylerdim. Bu versiyon hem sözler hem de müzik açısından özgürce yapılmış bir yorumdu. Bu şarkıyı hep sevdim. İçinde ruhsal bir kalite barındırıyor. Ve ben de bu epik melodi üzerine kendi yorumumu yapmak istedim. Türkiye’den arkadaşım Deniz ile İstanbulda Urban café’de oturduk ve şarkının sözleri üzerinde çalıştık ve bunu biraz babamın hayatı ile birleşen bir hikaye ile biraraya getirdim. Evim olarak adlandırdığı yer, 70’lerde yıkılmıştı ve artık onun için yoktu. Artık şu an ziyaret için geldiği Türkiye farklı bir Türkiye, belki de bu sebepten artık İsviçre’den ayrılmak istemiyor. Ama yinede o özel yer için kalbinde duyduğu özlem ve vatan hasreti şu anki hayatının acı bir parçası. Bu anlamda, bu parça kaybedilmiş bir evi anlatan üzücü bir hikaye. Bir gün Türkiye’ye dönecek ve bende ona bu son yolculuğunda eşlik edeceğim.

İnsanlar başka ülkelere göç ettiklerinde, yeni bir sisteme adapte olmaları gerekir ve bu sanki bazen yüzlerine bir maske takmak, makyaj yapmak gibidir. Bazen aslında kültürel yanlış anlamalar ve problemler sebebiyle ortaya çıkan başa çıkması zor olan durumlarda, ne olursa olsun içlerinden ağlarken, gülmeleri gerekir. Videoklibimizdeki palyaço bu anlamda bir metafor. Videoklipte palyaço bavulunu topluyor, evini terk ediyor, ve bu büyük mekanda (dağlık alanda) dolanıyor, sonra bavulunu fırlatıp atıyor, ve en son olarakta gölde maskesini/makyajını siliyor. Klipte palyaço hep tek başına ve yalnız. Bu onun izolasyonunu temsil ediyor. Ve palyaço yeni yaşamına yada yolculuğuna hazırlanmak için her şeyi geride bırakıyor. Bu klipteki basit metafor bu."

Adsız dedi ki...

harika bir calisma... mizan ile bir soru cevap roportaj ile de suslenebilir burasi.. ne de guzel olur...